Skriftstørrelse

Hopp til her

Invitasjon til ad-hoc utvalg: Frivillighetserklæring/Frivillighetsplan

Kjære alle frivillige lag/foreninger i Hægebostad Kommune!

28.02.19 ble det vedtatt av kommunestyret (PS 9/19) at det skal opprettes et ad-hoc utvalg som skal utarbeide et forslag til et lokalt dokument (Frivillighetserklæring/frivillighetsplan) basert på de tankene som er skissert i det nasjonale dokumentet «Plattform for samspill og samarbeid mellom frivillig og kommunal sektor» utarbeidet av KS og Frivillighet Norge. (Se under)

http://www.frivillighetnorge.no/filestore/Dokumenter/Plattformforsamspillogsamarbeidmellomfrivilligogkommunalsektor.pdf

MÅLET for utvalget er å legge til rette for en god prosess med et forslag til et dokument/frivillighetsplan/frivillighetserklæring i andre enden som skal legges ut for høring. Det tas sikte på at arbeidet sluttføres i løpet av 2019. Det tas høyde for at prosessen kan ta lengre tid enn dette også.

Utvalget skal bestå av:
En representant fra formannskap/kommunestyre – Tor Arild Bakke
En representant oppnevnt av rådmann – Arnfinn Hobbesland
2 representanter fra frivillige lag/foreninger
Leder for Hægebostad Frivilligsentral – Katrine Raen Vatne

Vi ser for oss at det kan innebære opp mot 6 møter totalt.

Møteplan, våren 2019:

  • Tirsdag 30.april 18-20 på kommunehuset – Ad-hoc utvalget
  • En kveld i uke 21/22, 18-20 på kommunehuset – Åpent dialog-møte med frivillige lag/foreninger
  • Uke 22/23 - Et oppsummeringsmøte med ad-hoc utvalget

Det er mange flotte folk i Hægebostad som både brenner for, har stor erfaring med og kunnskap om frivillighet, frivillig arbeid og engasjement. Nå har du muligheten til å være med i en prosess for å løfte fokuset på frivillighet enda tydeligere i kommunen vår!
Vi skal legge en strategi og et godt grunnlag for at frivilligheten fortsatt kan ha gode kår og se på hvordan frivillig og offentlig sektor kan samhandle enda bedre i framtida.

Vi håper dere kan hjelpe oss med å spre dette til både styrene og medlemmene i deres lag/forening og komme med innspill og forslag til personer som kan tenke seg å delta i dette utvalget.

Vi ser det som en fordel at vi har en representant fra hver ende av kommunen.

FRIST for innmelding av aktuelle kandidater er TIRSDAG 23.april (Og gjerne så fort som mulig)
Forslag sendes til Katrine R Vatne – tlf 90024094 eller Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Mvh daglig leder i Hægebostad Frivilligsentral, Katrine R Vatne Logo frivilligsentralen

  • Last updated on .

Adresse

Post- og besøksadresse:
Laukrokveien 4, 4595 Tingvatn

Åpningstider: Mandag-fredag kl. 07.30-15.00

Kommunenummer:1034
Organisasjonsnummer: 964 963 916

Kontakt oss

Telefontid: kl. 07.30 - 15.00
Sentralbord: 38 34 91 00

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Nød- og vakttelefoner

Om nettstedet

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.


Personvern og informasjonskapsler

Følg oss

Logg inn

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me